Splash!


Jag har insett att det finns många olika typer av mammor och jag kan nu sätta in mig själv i ett fack, under rätt kategori - disträ mamma.

Ja, jag glömmer saker, jag tappar saker, jag säger fel saker, jag ... listan kan göras mil-lång. Gårdagens glömska tog dock priset. Efter att jag matat Elsa innan läggdags [hon är ett litet flaskbarn, då jag inte producerar tillräckligt med bröstmjölk), så började jag ana oråd. En liten bebis har ju förvånasvärt många uttryck och grimaser för sig och som förälder lär man sig vad som betyder vad, därför visste jag vad som skulle ske.

Splash - en kaskadspya över hela mig (en liten notis; mjölkersättningskräk luktar ungefär som vuxenkräk).

Ja, så till saken. När tiden är knapp och man har hundra saker i tankarna glömmer man lätt saker och ting, vilket jag också gjorde igår. Så, jag myste omkring i kräk-kläderna hela kvällen, utan att ens reflektera över den sura lukten som osade runtom mig. Imorse märkte jag, till råga på allt, att jag hade lagt in de stinkande kläderna i garderoben ...

Mm, disträ mamma var det va !?

Häpp


Kommentarer
Postat av: Maddy

Hihi jag känner nog igen mig i det där också...och det fortsätter:O!!



Skönt att hon äter då,hur och vad hon äter är ju mindre viktigt!Min lille tar också ersättning och nu har han en matvägran period så ingen välling eller mat funkar endast NAN...



Har följt din blogg ett tag men aldrig lämnat en kommentar,men nu så!

Hoppas ni får en bra dag

2010-09-29 @ 09:46:26
URL: http://litekvar.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Haha! Skönt det är att höra att du är lika vimsig nu som innan ;p Puss

2010-09-29 @ 09:56:52
URL: http://sigridx.webblogg.se/
Postat av: Carolina

visst är det galet hur mycket spya som ryms i så liten kropp? haha ;)

2010-09-29 @ 11:42:30
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0