Materiell kärlek


Idag är det måndag igen och som vanligt har det blivit för få inlägg i helgen.

I lördags åkte vi till Borås för att hälsa på ett par vänner och dagen blev riktigt mysig. Det blev höst-stros i solen, käk på stan, lite soffhäng och godis. Elsa, den bortskämda lilla damen, fick en kaxig pälsmössa av Sigrid och Andreas, som jag dock ännu inte har hunnit ta kort på (... men det kommer). Igår åkte vi istället neråt landet och hamnade i Falkenberg, hos Mackan och Emma. Långpromenad, lasagne, tjatter och skratt -en perfekt söndag, helt enkelt.

Idag har Elsa och jag bara varit hemma och myst i soffan, vilket inte är helt fel när regnet smattrar på rutorna. Jag har dessutom fått tummen ur och beställt gardiner till vardagsrummet,. Det blev ett par ljusbeiga kanallängder, vilket jag tror kommer bli kalas till allt vitt och slitet vi har här hemma. Jag beställde dem från Jotex och jag passade självklart på att kolla runt lite på deras hemsida, detta resulterade i ännu en släng av materiell kärlek



I november kommer tre stycken adventsljusstakar, i vit metall, hem till oss och ja, jag börjar nu se fram emot julen igen. Att man kan ha dem framme under hela året får mig bara att vilja ha dem ännu mer. Jag är nu redo för december och alla dess mörka kvällar - mys.

Ciao

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0