Mammaledighetens mörka sidor


... ja, det finns faktiskt ett gäng sådana, om än få. Ett exempel är det här med att fixa lunch, vilket inte alltid är det enklaste. Antingen hinner man inte eller så glömmer man faktiskt av att man bör äta. Visst, det är en vanesak och jag kommer säkert komma in det, men tills dess vägrar jag använda tallrik och glas (det innebär bara onödig disk). När ska jag hinna diska !? Nej, jag kör på smidigheten och lathetens fina spår - jag äter direkt ur bunken och dricker direkt ur flaskan. Finemang.


Dagens lunch
Pasta med tonfiskröra 


Dagens tröttefis
Elsingen

Nu ska jag hänga upp lite tvätt.

Häpp


Kommentarer
Postat av: Frida Heidi Ninnie

Jag är precis likadan & i ärlighetens namn så lagar jag knappt heller middag! Det största jag gjort i köket sen Inez föddes är att steka kor och sen kroketter i ugnen.. hah!



2010-10-07 @ 12:55:26
URL: http://talihinasky.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Det var precis likadant när jag var hemma med Albin. Åt oftast knappt ens lunch, kanske belv en tallrik yoghurt och musli eller en macka bara...



Nu kommer det ju att bli helt annolunda, jag MÅSTE ju laga mat, Albin ska ju ha middag och det ska bli skönt att få in rutiner på det med.

2010-10-07 @ 13:32:27
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0