Magknip


Åh, hej. Natten blev inte som tänkt, Elsa har haft magknip och hon har förtvivlat legat och sparkat och gnytt under större delen av natten. Det slutar aldrig skära i mitt mammahjärtat, då jag hör hennes ihållande smärta, stackars lilla älsklingen.

Nu har hon äntligen somnat och vad gör jag då !? Jo, inte lägger jag mig bredvid för att själv få lite sömn, nej, jag går upp i ottan för att passa på att få lite saker gjorda - det är konstigt vilka val man gör ibland, just nu skriker nämligen min kropp efter sömn. Aja.

Jag vet att magknip hos bebisar är vanligt och att det är en fas de har, men självklart försöker man hitta knep och knåp som hjälper den lilla magen på traven. Så, har ni några tips så får ni mer än gärna berätta dem för mig. Elsingen får redan magmassage, Semperdroppar, Minifom och rapsolja (en tsk i ersättning då och då) - vi kanske inte kan göra så mycket mer än så ...

God morgon.



Kommentarer
Postat av: Tova

Aw, så hemskt med magont hos de små. Känns dock som något alla bebisar går igenom i början. Inte mycket till tröst nu, förstås, men jag lovar att det kommer gå över när man minst anar det och sen minns man knappt att det funnits :)

Kramar

2010-10-02 @ 17:02:38
URL: http://trasslet.se
Postat av: Anonym

Prova att köpa nappflaska på babyhuset som heter Dr. brown. Den är kanon bra! Min lilla tjejs magknip försvann direkt, den gör så att det inte kommer in någon luft. Den är absolut bäst!



Lycka till!



/isabelle

2010-10-03 @ 12:46:40
Postat av: mia

Hej sis! glömt säga till dig men Lisbeth på bvc sa till oss att det behöver inte betyda att dom har så ont när dom skriker utan kan vara att det känns bara obehagligt och ovant med luft som ska igenom tarmarna. Kan vara liten tröst när hon skriker så att det kanske inte gör jätteont utan att det mer bara känns konstigt och trycker i magen.

2010-10-03 @ 16:56:30
Postat av: Jonna

Isabelle: Dr. Brown-flaskorna har vi haft sen vi kom hem från BB och jag håller med, de hjälper, men inte helt och hållet för Elsa :( stackarn. Skönt att det hjälpte din lilla tös. Tack för tipset ändå!

2010-10-03 @ 19:48:37
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0