Catch up


Nu, äntligen, fick jag tid nog till att sätta mig ner vid datorn och skriva lite. Det får nog bli ett litet catch up-inlägg, tror jag.

I torsdags vankades det julmarknad (Tjolöholm) och sis, Leo, mams, Elsa och jag skulle ta en tripp dit. Det här med barnvagnar kan dock sätta käppar i hjulet, då två vagnar inte är det mest lätta att få in i en bil, men ... Ja, Mia och jag stod och vred och vända på de här vagnarna "en så och en så, då kanske den kan vara så och den andra så". JA, till slut hittade vi ett sätt att få in båda i en och samma bil och vi blev så glada att vi faktiskt gjorde en high five på det (vi skämdes lite efteråt, men blir man glad över något, så).


Det här underlättar en hel del, ska ni veta.


Barnvagnarna fick inte komma in på "slottet" och Elsa och jag tyckte att det var ett för stort projekt att ta sig in utan, så vi gick omkring och kollade på alla julgranarna istället.


Elsa behövde lite mat ...

... Leo också.


En suddig bild på min finfina mamma.


Jag hittade marknadens bästa - lakritsfudge, marmelad och brända mandlar. Smask.


Elsa fick sig ett par jättefina skinntofflor utav Mias chef, Elisabeth.

Jag älskar att gå på julmarknad, det är ju så himla mysigt, speciellt detta året då jag hade min lilla dotter med mig. Vi får se om vi avverkar någon mer marknad innan jul, nu när vi kan få in båda vagnarna i bilen - tummen upp.

Vad har vi mer gjort sedan sist !? Jo, Elsa har varit på läkarbesök (en försenad tvåmånaderskontroll) och allt såg tipptopp ut. Hon är nu 59cm lång och väger 5375g - hon ligger mitt på kurvan, precis där hon ska ligga.

I söndags hade kusinen Leo namnkalas och det var väldigt fint, Leo Per Harry S. Av Elsa fick han en liten sparekorre och självklart hade hon valt den själv, han fick även en jättefin väggmätsticka i massa fina färger. Snart är det dax för Elsingens namnkalas, närmare bestämt om två veckor och det ska bli riktigt skoj. Vi får dock se hur lillan hanterar detta, då hon inte tycker om att befinna sig bland massa folk ... hmm ...

Igår hängde Elsa och jag i Falkenberg med farmor, faster och kusinen Amanda. Vi gick en sväng på stan och shoppade lite, sedan blev det en sen lunch på ett café - det blev en riktigt mysig dag, en dag som vi snart får göra om igen.

Nu ska vi beställa lite sockerpasta och pastafärg till namnkalastårtan och sedan vankas det promenix i snön - förhoppningsvis hänger sis och Leo också på.

Häpphäpp


Kommentarer
Postat av: Ida

Vi håller med, det var en väldigt mysig dag igår:) kram

2010-11-23 @ 10:13:11
Postat av: Sigrid

Äntligen en uppdatering:) Vad mysigt ni verkar ha det! Tänk om vi hade bott lite lite närmare varann <3 Men nu ses vi ganska snart, och efter det ses vi ganska snart igen :)

2010-11-23 @ 12:50:41
URL: http://sigridx.webblogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Overallen är verkligen jätte fin kommer passa pärlan perfekt.

Nähe ingen pärlan än suck.

Hon bara leker med sin mamma hela tiden.

Men tids nog så kommer hon får man väl hoppas.



Julmarknad gud så mysigt.

Hoppas man kommer iväg på något sådant i jul.

Kram

2010-11-23 @ 13:10:31
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Carolina

åh vad mys med julmarknad! :)

2010-11-23 @ 13:25:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Frida Heidi Ninnie

Herrejesus vad söta tofflor!

2010-11-23 @ 21:22:04
URL: http://talihinasky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0