Bajskaos och bakformar


Morrn på er, allihopa. Vår morgon började med att Elsa bajsade ner både sig själv och mig. Det är väldigt lustigt det här med att vara mamma, eftersom man kan förvandla en kladdig situation, som denna, till något som istället är "helmysigt" (överdriver kanske en smula, då jag skriver det sistnämnda ordet). Mitt i morgonens bajskaos tittar jag nämligen ner på min dotter och säger med den gulligulligaste rösten jag hittar "naw, bajsade du på mamma, älskling, gjorde du det?" och därefter ändrar jag om texten i "ekorrn satt i granen" till något som istället skulle kunna passa in på ett blöjbyte ... Det är då tur att man inte är omgiven av människor hela tiden, varje dag, de skulle ju tro att man var helt fläng i bollen ...


Lillan ligger och morgonmyser i sittern, med snutten i högsta hugg. 

Medans Elsa sitter och sover i sittern tänkte jag fixa och trixa lite här hemma, men hon lyckas alltid vakna när jag ska påbörja något och jag anar att det kommer hända denna dagen också. Förresten, jag fick ett gäng gamla bakformar av min svärmor häromdagen och jag tror att jag ska göra om dem till julgranspynt, men först måste jag nog höra med Ingela om det är okej att jag spikar hål i dem !?



Förhoppningsvis bär det av mot Halmstad idag, tillsammans med sis och Leo. De var lite småförkylda idag, så vi får se om de orkar med lite shopping senare - hoppas.

Nu vaknade min lilla sötmus, så det blir inget fixande här hemma, nej, istället får det bli en massa Elsamys.

Häpp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0