Vecka tjugoåtta


Du är på dag 189 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 91 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Tre fjärdedelar av graviditeten har passerat. Du kan känna hur livmodern trycker upp mot revbenen, så att de nedersta revbenen spänns ut, det kan då bli svårare för dig att ta ett djupt andetag.

Bebisen: I vecka 28 är medelkroppslängden 38 cm från hjässa till häl och bebisens medelvikt är 1200 gr. Huvudets omkrets är 27 cm. En del barn lägger sig tillrätta redan nu, med huvudet nedåt. Även om det börjar bli trångt kan bebisen slå kullerbyttor i livmodern.

Hur jag mår: Jag har ont, ont ont och ont. Jag får till och med ont av att köra bil nu, svårt att hålla ryggen i ett bra läge. Jag kan inte sitta för länge och jag kan inte stå för länge, MEN annars mår jag toppen ... Nu är det bara 13 veckor kvar och jag längtar något så fruktansvärt efter den lilla damen, som för övrigt slår kullerbyttor stup i kvarten. Mysigt.   


Kommentarer
Postat av: carolina

Men din stackare, att du har så ont :( Tänk en nästan 40 cm bebis därinne, hur galet är inte det egentligen, hihi?=)

Dom har ju 97 % chans att överleva o mdom föds i vecka 28 också, väldans skönt att tänka på tycker jag!

Trevlig fredag på er!

2010-05-21 @ 10:52:57
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Herrejösses vad fort tiden går. Snart sitter du med lilla knytet i knät:)

2010-05-21 @ 14:47:42
URL: http://sigridx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0