Majas ABC


Åh, äntligen fredag. Oj, vad tiden går fort och ett ännu större oj för hur härligt det är. Här hemma har vi faktiskt sovit ganska bra, för en gång skull. Det är nämligen så att vi har en Charlie, som är så otroligt sällskapssjuk och hon gör allt för att få komma in i sovrummet på natten. För de som inte upplevt det kan jag informera om att det inte går att ignorera en katt som krafsar på dörren i timmar ... 

Vi har provat allt - citronskal, ättika, vatten. Inget har fungerat. Så, igår tejpade jag upp folie på hela dörren och det ser nu ut som en dörr till en spexig rymdfarkost. Hör och häpna, Charlie slutade krafsa nästan direkt och jag hoppas så att vi kommer få slippa det i framtiden också. 1-0 till oss.  

Igår kom jag på vad vi ska ha på väggen i barn(sov)rummet. Jag har tidigare tänkt ha bilder från mams ena barnbok, men då det är svårt att få tag på orginalbilderna får jag nog lägga ner den önskan. Istället blir det en stor Majas ABC-plansch. Dova färger, mysiga bilder och nostalgi för oss föräldrar. Den kommer placeras i en gammal ram, som ska målas vit och fixas till (liknande den stora jag hittade på loppis för ett tag sedan). Perfekt. Ni får se resultatet när det blir klart.


Kommentarer
Postat av: Carolina

åh, vad fint! visst finns det majas årstider också? tror att jag hade fyra plancher med dem när jag var liten :)

2010-05-07 @ 11:44:43
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Fröken Svår

Åh, Majas alfabet, så himla fint! Alla sånger och spel.. Mmm! Hoppas du får en superskön fredag! :D

2010-05-07 @ 18:26:47
URL: http://biancalagerlof.bloggplatsen.se/
Postat av: Lina

Vart har du fått tag på den någonstans??? Måste, måste ha!! Puss puss!

2010-05-07 @ 19:44:19
URL: http://linagson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0