Nervositet


Vaknade av en mardröm imorse, så nu känns det som jag har moln av obehag över mig. Antagligen kommer jag att känna av den där känslan hela dagen, för den är omöjlig att skaka av sig. Fascinerade egentligen, att man tar åt sig så mycket av det som händer i det undermedvetna. Visste ni att bilder ur en dröm kan etsa sig fast i minnet på samma sätt som en melodi kan göra !? Det är bäst att drömma bra drömmar, helt enkelt.

I morgon kl 09.15 ska vi på ultraljud och jag kan inte sluta tänka på det, vilket resulterar i mer och mer nervositet. Jag tror att de flesta förstföderskor kan relatera till just den nervositeten, den som bara ligger där och gnager och gnager. I vecka 8 var vi på ett tidigt VUL - allt såg jättebra ut och hjärtat pumpade som bara den, vi blev dock framflyttade en vecka och det var ju inte fy skam. Så, jag hoppas att allt fortfarande ser bra ut, att vi får se den lilla lilla människan. Nervöst och spännande. 

Idag blir det plugg plugg och plugg.

Ciao


Kommentarer
Postat av: Lina

Fan va roligt Jonna! Blev helt chockad när mamma sa det till mej (hon läste vad du skrev på min blogg före mej)

Fy va kul! Blir ju bara två veckors mellanrum eller nåt. Vart bor ni nu??

Puss o kram

2010-03-09 @ 14:02:03
URL: http://linagson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0