Min lilla arga älskling


Kommer ni ihåg era favoritböcker eller favoittexter som ni hade när vi var små !? Jag älskade pixiböcker och jag kommer ihåg att jag hade flera flera stycken, men det var liten bok som mams fick sitta och läsa om och om igen. Jag tröttnade aldrig på den och när jag läste den idag (jag har den kvar), så ville jag bara krypa upp i mammas famn och mysa.


Min arga älskling


Min lilla arga älskling,
du skriker och du svär,
du slåss och kastar saker
och ställer till besvär.


Och inte vet jag riktigt
vad du är ilsken för,
men det är bra du visar
att du kan ha humör.


Men det var mig du klöste
och det var mig du slog,
så därför vill jag säga;
nu får det vara nog.


Min lilla arga älskling,
kom sitt hos mig ett slag,
så kramas vi, du gråter
och snyter, det gör jag.


Text: Britt G. Hallqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0