En liten hand


Sicka drömmar man har som gravid, ibland blir man ju faktiskt lite rädd för sig själv. Inatt var det i och för sig inget otäckt, utan jag drömde om lillan - en aning skumt var det dock. Jag drömde att jag fick tag på hennes hand (hon låg fortfarande i magen) och där satt jag i soffan och höll den här lilla lilla handen i ett järngrepp. Det första jag gjorde när jag vaknade var att känna på magen och ja, då förstod jag att jag hade drömt alltihopa. Typiskt.   

Igårkväll låg jag här och kände en sådan frustration över att det är 49 dagar kvar till beräknat. På något sätt kände jag att "nej, nu får det ta mig tusan vara nog, nu vill jag hålla om henne". Det är inte det att jag har tröttnat på att vara gravid, det är mer det att de här känslorna och banden man har till det här lilla lilla barnet i magen ibland tar över - det känns fel att hon ska ligga där när vi, Tobias och jag, är redo för att bli föräldrar. Nio månader i all ära, men ja ...

Kalasväder idag, så det är givet att det blir stranden för mig (och förhoppningsvis sis). Där ska vi sitta i varsin solstol och gotta oss. Lina sa sist att vi såg väldigt roliga ut där vi satt, men vad gör det i sol och värme !? Sommar sommar sommar. 



Ha en fin dag, allihopa.

Ciao
 


Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Känner igen mig, man drömmer verkligen en hel del konstigt! :)



Tack så mkt! Ja, nu närmar det sig med stormsteg!

Längtar och längtar! Dagarna kommer att gå riktigt fort för dig med skall du se, snart är dem här!

2010-07-02 @ 15:31:24
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: carolina

men nu är du under femtio! jag tycker varje nytt tiotal är ett framsteg :)

har drömt det där också, men jag tog tag i en fot! när jag vaknade visste jag inte om jag hade gjort det på riktigt eller inte. vaknar till och från på nätterna av att det är aktivitet i magen, hihi, gullungen.

längtar också ihjäl mig, försöker sätta upp små delmål, andra saker att längta efter typ, men...det går ju nästan inte ;)

2010-07-02 @ 17:46:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lajna

Tänk att jag fick va med på ett hörn :)

2010-07-02 @ 21:10:49
Postat av: Sara - mamma till Wilda

hahaha Det kommer jag ihåg. Gud vilka drömmar man hade. Roliga som hemska

2010-07-04 @ 16:56:36
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0