Solhälsning


God morgon, god morgon. Jag har sagt det tidigare, men jag säger det igen: den här graviditeten får mig att drömma riktigt konstiga drömmar. I natt drömde jag att jag sprang runt på en camping och bet av pekfringret på alla boråsare, tyskar och fransmän jag hittade ... Det sägs att alla drömmar betyder något, så !?

Det var olika sorters yoga sista timmarna i skola igår, vilket jag såg fram emot ... först. Det började bra, men sen började det hacka. Pytsan att jag skulle kunna kontrollera min andning, jag fick andra grejer att tänka på. Vid första solhälsningen kände jag hur magen började bullra. Alla böjningar och ben hit och dit gjorde verkligen sitt, likså alla tryck mot magen. Ja, alltså, som gravid har jag väldigt mycket luft i tarmarna (mer än vanligt), vilket resuluterade i att jag behövde släppa mig en hel del, MEN jag höll mig i 1½ timme (vilket var väldigt svårt när vi aldrig fick stå/sitta still). Jag överlevde mot alla odds.

Just det. Igår fick jag reda på att Patrik, den enda killen i klassen, ska bli pappa. 3 veckor före vår lilla ärta kommer ut. Spännande värre.

Jag fick precis ett sms från sis, som föreslog att jag hängde med till Kungsmässan idag. Dessutom får jag kolla in vår nya bil, eller ja, som förhoppningsvis är så bra så att vi köper den. Hoppas. Jag ser inte charmen med den lilla jeepen längre. Förlåt, hjärtat. I eftermiddag blir det 11-årskalas och jag hoppas på tårta ...

Solen skiner!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0