Inskrivning


God morgon. God morgon. Vi firade mams födelsedag igårkväll med mat och semla. Mysigt. Det blev dock sent, så när vi kom hem orkade jag inte skriva om hur det gick på inskrivningen. Bra. Alla prover såg jättebra ut, vilket jag faktiskt inte trodde. I o m att jag inte har känt mig som mig själv under de senaste två månaderna, så började jag självklart att undra, men som sagt, allt såg kalas ut.

Jag har ju varit lite (läs mycket) orolig över att inte ha känt min livmoder växa. Barnmorskan klämde lite på magen och hittade livmoderkanten snäppet under naveln. Allt kändes som det ska, sa hon. Oj, jaha, är den så långt upp redan. Otroligt. Det går fort nu. Spännande. 

Illamåendet har kommit tillbaka, det är speciellt märkbart på morgonen.
 Jag står ihopvikt vid diskbänken när jag ska göra min frukost. Barnmorskan sa dock att jag kan äta Postafen i några veckor till, om jag skulle behöva det. Nackdelen med tabletterna är att man blir så fruktansvärt trött, man känner sig helt nockad (vilket man som gravid gör ändå).

Ultraljud: 10 mars.

Ciao.


Kommentarer
Postat av: Ida

Va skönt att allt gick bra på inskrivningen och att värderna va bra! Spännande med ultra ljud 10 mars...kan tänka mig att ni längtar:)!! kramis

2010-02-16 @ 10:08:54
Postat av: Jonna

Ja, gud vad vi längtar (: ska bli så kul att få se den lilla/e. Mia och Jens ska dit redan på torsdag, så nervös för deras skull! Tack för fikan i lördas, mysigt! Dra Amanda i håret från mig, haha. Kram

2010-02-16 @ 17:24:20
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: madelene

härligt ! att allt såg bra ut, ska ni ta reda på könet när det vankas ultraljud ?? spännande !!

2010-02-16 @ 19:35:26
Postat av: madelene

& puss glömde jag ! PUSSS på dere !

2010-02-16 @ 19:36:02
Postat av: Jonna

Hej gums. Aa. så skönt att allt såg bra ut, så nu är man ju redo att se en sprattlande liten ärta (: Vi ska ta reda på kön,ja, blir lättare att planera framåt då känns det som. En överrasking kommer det absolut bli en då ju! SPÄNNANDE! När vankas det middag, va !? Puss

2010-02-16 @ 20:51:21
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: Annika

Heej Jonnis! Instämmer med föregående talare. ;) Är Mia också gravid?! När ska hon ha? Gud va kul att ni är gravida samtidigt! :D

Ha det superfint och hoppas illamåendet går över snart. :)

Puss!

2010-02-16 @ 22:00:14
Postat av: Jonna

Hej Annika (: Japps, Mian är också gravid, tre veckor för mig. Haha. Riktigt roligt. Tänk, våra barn kommer att bli som tvillingar! Sakar dig, gums! Ha det kalas, puss!

2010-02-17 @ 07:57:06
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0