Stora Elsa och lilla Elsa


Jag vaknade imorse och jag kände mig för en gång skull utvilad (mer än tidigare i alla fall). Jag har sovit hyfsat bra, visst har jag vaknat en hel del, men det där med att ligga och vrida och vända på sig har faktiskt inte existerat alls och det beror nog på att det är svalar ute nu - den där jäkla värmen som har varit alltså ... 

När det kommer till lillan så har hon varit igång ganska rejält inatt, svängt på rumpan både till höger och vänster. Vi låg och kollade på ultraljudsbilden från vecka 26 igår och man kan ju inte annat än att le - vår lilla sötsak. Galet. I vilket fall känner jag mindre "krämpor" nu än vad jag tidigare har gjort, eller så är det så att jag helt enkelt gett upp det här med att försöka känna av alla "tecken", för oj, vad mycket energi det tar att känna efter. Jag inser nu att vi går på övertid och att den lilla kommer när hon kommer (det tar emot att skriva, ska ni veta).

Idag blir det ett besök hos momi, tänk, hon kommer vara 91 år äldre än Elsa. Det är många år det. Förresten, jag tror inte att jag har nämnt att det är från momi som namnet Elsa kommer ifrån, men det är det. Lillan har alltså fått sin gammelmormors förnamn till sitt, ni ska bara veta hur glad momi blev när hon fick höra det - "stora Elsa och lilla Elsa".

Jag ska nog ta en sväng om lilla Leo också, tänk vad man kan bli beroende av en liten bebis. Förresten, igår fick jag ett brev på posten och jag visste direkt vem det var ifrån. När jag öppnade det fann jag först en liten lapp, med en väldigt fin text på, därefter plockade jag upp ett vykort med massa hjärtan i olika färger och former  ("endast två hjärtan är lika" stod det på). Min käre vän Sigrid gav mig ett mysigt tidsfördriv nu i väntans tider - att leta hjärtan. Hon tänker på allt, den där tjejen. Tack, vännen

See you.


Kommentarer
Postat av: Carolina

trodde nästan hon kommit eran lilla :)

har du kört bröstvårtsgrejen? ;) det funkar så sjukt bra, min BM sa att det bara var att fortsatte, så jag körde i 30 minuter igår och fick så starka sammandragningar och värkar att jag grät!!! verkligen en försmak på hur det känns. fick lägga mig i badet för att det skulle gå över tillslut.

så, om du orkar så funkar det, jag vågar inte mer på ett tag nu, haha ;)



kram!

2010-08-20 @ 09:07:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lina

Mina tips är slut... Det är nog som du säjer, det kommer när det kommer... Kanske kan drick lite glögg? Det gjorde Angelica och vipps så kom Grys kusin ut. Fast det käns som lite fel period att få tag på kanske...

Jag håller på dej iaf!!

Puss och Kram!!

2010-08-20 @ 10:02:22
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: Lina

Jag mår förresten bra... Försöker att inte tänka på att det är så nära, har fått för mej att det kommer fortare då. Det kasnke kan vara ett tips haha! Kanske inte så lätt när man går på övertid...

Gry går på 15h på dagis så jag är så utvilad som jag kan vara!

Puss igen!!

2010-08-20 @ 10:12:08
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: Carolina

ta tag i dem och vrid dem, dra dom lite utåt osv, tanken är att det ska bli som när ett barn tuttar liksom. efter 10 minuter borde du känna sammandragningar. det blir lite ömt, men gud alltså! det funkar verkligen...haha, helt sjukt egentligen, jag brukar sätta mig med en tidning och klockan och läsa igenom den och sitta och vrida liksom, måste se helgalet ut! :P

2010-08-20 @ 10:41:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Ska vi säga att vi ses på BB på söndag då? Ja, för imorgon vill jag som sagt helst inte föda - men det antar jag att du vill :-) Ha en bra dag!

2010-08-20 @ 13:10:11
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0