"mamma behöver faktiskt sova"


Det är ju alltid så mysigt när helgen kommer, då man vet att familjen har all tid i världen för varandra, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Under hela förra veckan kände jag mig helkonstig i kroppen, men jag struntade väl mest i de där känslorna och bara fortsatte som vanligt. Tji fick jag, då jag natten till i lördags vaknade av att jag var tvungen att springa och spy. Jag mådde inte särskilt illa, det var mer kroppen som sa till mig att något var fel. Jag somnade därefter om och vaknade sedan tidigt på morgonen och kände mig något så fruktansvärt trött (obeskrivligt trött), jag kände mig verkligen helt jäkla matt i kroppen - både i själ och leder. Jag orkade inte hålla upp mig egen kropp, vilket kändes otroligt obehagligt. En dusch brukar ju alltid göra så att man känner sig en aningens piggare, men för mig blev det istället tvärtom, jag orkade nämligen inte ens stänga av vatten och blev istället sittandes där på kaklet. Fy. Till slut sa Tobias åt mig att gå och lägga mig, vilket antagligen var det bästa jag kunde göra, då jag sov från tidig förmiddag fram till sen eftermiddag och trots den långa sovtiden vaknade jag lika trött. Jag känner mig fortfarande helt matt i kroppen och jag blir yr så fort jag ställer mig upp, så det kommer nog ta ett par dagar innan jag hinner ifatt min egen kropp. Jag inser nu hur viktigt det faktiskt är med en jämn och god sömn, men vad ska man göra när man har en liten som inte förstår detta !? 

En utmattad mamma? Jo, tack. Hädanefter ska jag verkligen försöka fånga alla tillfällen, då jag faktiskt kan lägga mig ner och blunda för en stund. Grejen är dock att jag känner mig själv ...

Phu.


Kommentarer
Postat av: Mari

Nämen Jonna det där låter inte bra alls! Vila vila vila och ta hand om varandra. Kram

2011-03-21 @ 08:54:02
URL: http://maristradgard.bloggspot.com
Postat av: Annika

Heej va kul att se att du skriver igen! Och kul att se bilder på lillan, hon är så söt!

Men Falkenberg.? Tur att det bara är på ytan. ;) Lägenheten låter underbar! Jag förväntar mig inflyttningsfest när jag är tillbaks i Sverige (lägg 20:e juli på minnet). :)

Puss!

2011-03-21 @ 18:56:59
Postat av: Annika

Förresten: ta väl hand om dig vännen!

2011-03-21 @ 20:07:16
Postat av: Lilla H

Hade ett sovmaraton för några dagar sedan så jag förstår dig helt.

2011-04-03 @ 20:03:14
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh Jonna!! Vila vila vila!!

Sen när du har två så blir du sådär trött, men då har du ingen chans att ta igen det. Då har du inget annat val än att klara dej igenom det.

Eller be om HJÄLP!! Gör det! Gör det också för dig och Tobias!

Det är viktigt!

Massa styrkekramar till dej och Tobias mitt i kaoset!

2011-04-03 @ 22:37:01
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: ellenojag

Usch det där lät ingen vidare, men tänker inte skriva " sov när lilltjejen sover" för jag vet att det är hopplöst, då har man ju massa annat som man "måste" vill göra, eller hur!!

tack för omtanken för A btw.. det går sakta men säkert framåt!! kramar från hotellet i Göteborg

2011-04-04 @ 23:14:04
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

Som jag känner igen det du skriver. Hoppas du snart får ta igen den sömn du behöver

2011-04-24 @ 12:50:54
URL: http://saratilling.se
Postat av: Jenny & Allice

Jonnisen var kul att se dig i fredags :):) å ELsingen va ju bara så söt, dags att börja blogga nu kanske ;)

Vi saknar dig i bloggvärlden :) puss

2011-06-29 @ 21:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0