Snabbvisit


Det blev en snabbvisit på restaurangen ikväll. Trots att jag sprang och spydde upp förrätten, så hade vi det väldigt mysigt.

Förrätten var någon slags röding med tillbehör, det såg hyfsat gott ut. Första tuggan smakade helt okej och andra likaså, men sen smakade det bara ... sill (sitter till och med och gör en grimas när jag tänker tillbaka på smaken nu). Jag har svårt att lämna kvar mat på tallriken, både på restaurang och på middag hemma hos vänner, så jag fortsatte snällt att trycka i mig den där jäkla fisken. Till slut tog det stopp. Ja. Istället började det att växa upp i halsen, så jag fick häva i mig massa vatten. En kort stund därefter bar det av mot toan ... Konstigt nog kunde jag, när jag kommit tillbaka till bordet, starta på varmrätten helt utan problem - halstrad sej, hummersås och rostad potatis. Tobias åt såklart vildsvin.

Nu ska vi lägga oss i soffan och jäsa.
Förresten, älskling, du är bäst du.

Kvällen på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0