Lite tankar


Som jag tidigare har sagt så är jag inte det minsta nervös inför förlossningen, jag känner mig inte det minsta orolig och det är självklart en befriande känsla. Det är ju något okontrollerbart, man kan ju inte knipa igen när det väl är dax.

När det kommer till amningen har jag däremot en hel del tankar, då jag så gärna vill att den biten ska fungera, det är ju en slags djurisk instinkt som pulserar i kroppen. Jag vet att det kan bli en utmaning, då lillan och jag måste samarbeta ganska rejält, så jag håller verkligen alla tummar och tår för att detta ska fungera.

Det börjar faktiskt närma sig nu och jag känner mig fullkomligt lugn och framförallt redo till att börja ett helt nytt liv, rättare sagt, redo till att börja mitt liv - vårt liv.

Jag längtar så ofantligt till den dagen då jag kan stå och beundrar vårt lilla underverk, vår lilla dotter - du ska bara veta hur mycket kärlek vi har att ge dig


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmammman

Vår bebis är beräknad till 22 augusti :-)

2010-07-08 @ 09:26:16
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Håller med dig helt angående tankarna om förlossningen, tänkte exakt likadant, ingen idé att vara rädd eftersom man inte har någon aning om vad som väntar! ja det där med amning är en hel vetenskap, vi hade turen att Ellen tog brösten direkt och sen var det aldrig några problem, vissa får kämpa lite mer, håller tummarna för att det går som en dans för er!



Nej det är då inte efter mig hon blivit badkruka, det är nog efter pappan sin... tycker ALLA ANDRA bebisar älskar vatten, men inte Ellen, hon har HATAT det sen dag ett, så igår var det riktigt kul att se henne njuta i vattnet!!



och ja, du har den mest underbara tiden framför dig... det är verkligen det bästa som finns att var mammaledig... hade ekonomin tillåtit hade jag varit ledig i minst 5 år ;)



ha en bra början på helgen!

kram

2010-07-09 @ 00:00:04
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Dijana

Jag hade vissa ideer om hur jag ville att min förlossningen skulle bli, jag vill inte ligga ner m.m. Och det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig, men det blev bra ändå:). Så man ska verkligen ta det som det kommer.



Amningen tyckte jag var lite klurig de första dagarna men sen kom det igång. Och det stämmer verkligen att dessto mer man ammar dessto mer mjölk kommer det. Fy fasiken vad det rinner ibland, amningskupor är guld värda:P

2010-07-09 @ 11:04:40
URL: http://mybabybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0