Gullet


Äntligen lite sol. Jag trodde aldrig att det skulle sluta snöa.

Trots illamåendet (som avtog lite efter frukosten) så tog jag mig till gymmet. En 30 minuters power walk på bandet fick det bli. Jobbigt, men härligt på samma gång. Nu ska jag iväg till momi och hälsa på. Hon är go hon, min mormor. Jag fixar hennes räkningar varje månad, hon är ju ändå 91 år. I vilket fall så ringde hon i söndags och sa att hon var väldigt illamående pga. oro, hon hade nämligen glömt att ge mig en försenad telefonräkning senast i sågs. Jag fixade betalningen under tiden då vi pratade. När allt var klart sa hon lättat, på sin sköna finlandssvenska, "åh, tack så mycket, gullet". Gullet. Festligt. 

Häpp.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0