God morgon


God morgon. Är det någon som inte har tröttnat på att vakna upp på morgonen och få syn på att det ligger dubbelt så mycke snö på marken, än vad det gjorde när man gick och la sig !? Jag har då verkligen tröttnat. Jag ser inte charmen med snö längre. Möjligvis att jag kan falla för all den orörda snön som ligger på träden, men that´s it. Inget mer nu. Jag vill ha vår. Nu.

Jag tog motorvägen igår när jag skulle köra hem från skolan, vilket jag ångrar. Fortare än 80km/h kunde man inte köra, pga. modd och slask. Det kändes som om man skulle köra av vägen om man inte höll sig i samma spår hela tiden. Tre bilar hade redan åkt av och två av dem stod på högkant vid vägen. Jag hoppas ingen kom till skada. Obehagligt. Långa köer bildades självklart och där fick vi stå och vänta ett tag, men tillslut så.

Idag ska jag köpa blommor, pelargoner blir det. Eftersom vintern fortsätter därute, så får man fixa lite vår härinne. Sen blir det middag hos oss ikväll, Tobias föräldrar gästar oss. Frågan är vad man ska bjuda på. Jag brukar ha koll när det kommer till mat och middagar, men icke. Jag antar att det beror på illamåendet, det är ju svårt att veta vilka matdofter som lockar fram det där värsta. Efterrätten är jag dock ganska hundra på. Det blir nog björnbär i lime, med vit chokladkräm. Smaskens.

Jag är väldigt sugen på kaffe. Vågar jag !? Hmm ...


Ciao


Kommentarer
Postat av: Annika

Jonna, förlåt att jag har noll koll, men motorvägen från skolan? Vart ligger skolan egentligen? Trodde du gick i skola i Varberg jag.. :P

2010-02-20 @ 10:43:15
Postat av: Jonna

Nä, jag tar ju en omväg och kör lite motorväg innan lektion börjar ... Haha. Utbildningen är ju på Katrineberg, så skolan ligger alltså i Vessigebro (:

2010-02-20 @ 11:51:03
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0