Bullmamma i sitt esse


God kväll, mitt herrskap. Jag hoppas att eran helg har varit på topp, för det har våran varit. Jag säger det ofta, men äh; det hade varit kalas om det hade varit grönt därute istället för vitt. Tänk er att packa picknick-korgen, cykla ner till fästningshörnan och sitta där och mysa hela kvällen. Åh. Längtar.

Idag hade vi ju besök av Emma och Mackan. Tobias hade varit redig och bakat godsaker (alltså köpt bullar på Kvantum), så gott så. Det blev en mysig dag härhemma, trots dessa köpebullar. Väntar vi gäster är det en självklarhet för mig att baka ihop något att bjuda på, så det skär faktiskt i mitt hjärtat när det blir köpta bakverk. Tragiskt, men sant. Däremot har jag inget problem med att bli serverad det hos andra. Det hela handlar om att jag älskar att fixa och trixa i köket, då den där kreativa bullmamman får komma fram och vara i sitt esse. Baka baka liten kaka ...

Nu blir det ett glas mjölk.

Häpp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0