Namnkalaset


Jag som trodde att vi skulle hinna ta en hel del kort på namnkalaset, men icke, så ni får för tillfället nöja er med lite bilder på dukningen och tårtorna. Jag vet att det var några som tog kort under kalaset, så jag får helt enkelt börja jaga bilder.



Sötmusen, hemma i soffan, innan vi åkte till Falkenberg. En dregglis fick åka på innan kalaset började, eftersom den här lilla damen är en sann kräkis (vi tog av den när gästerna kom och kort därefter fick tyvärr klänningen åka av också ...).


Här är tårtorna jag "slängde ihop", nej, det var minsann en hel del pill - speciellt då jag skulle stansa ut alla blommorna och därefter måla dem  ...


... men de blev ju faktiskt himla fina.

 
Dukningen höll sig i vitt, rosa och silver.


Brudslöja, rosa blommor och lite grönt fick pryda borden.


Runt om servetterna satt tunn silvertråd, där jag trätt på rosa och vita pärlor.

 
Det här var de enda bilderna på oss, som fanns i vår kamera, men ingen av oss är nöjd med bildresultatet ... (därför fick det bli två miniatyrbilder). Elsa däremot är som vanligt toksöt.

Kalaset var jättemysigt och Elsa var på riktigt bra humör (i stort sett hela tiden). Maten bestod utav kycklingfilé i ugn och pastasallad med körsbärstomater, fetaost, svarta oliver och soltorkade tomater - jag tror att alla åt sig mätta. Elsa fick såklart en massa fina presenter också - smycken, en tavla (med fyra sötmusar på, som sis målat), kläder, en käpphäst (vid namn Busan), en fin handduk, pengar, en sparkarusell, böcker i massor och lite annat smått och gott - hon är väldigt nöjd, det kan jag lova.

Tack så jättemycket, familj och vänner, ni gjorde Elsas dag - kärlek till er.

Ciao


Kommentarer
Postat av: Jenny & Allice

Åh vad duktig du är :) Tårtorna var ju värsta mästerverket:) Med Allice är de bra nu men vi var ganska rädda då hela blöjan plötsligt var full med blod, kom 3 sånna blöjor med de gjorde tusen tester som visade att allt var bra sen blev de ju bra igen också:) Hoppas allt är bra med er:)

2010-12-07 @ 22:26:44
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no
Postat av: ellenojag

Vilka mysiga bilder och va fint dukat! Så lilla Elsa är också en liten spyis, det var Ellen också sålänge jag ammade!



var har du köpt Elsas underbara små skor? det var det sötaste jag sett på länge!!!



kram på er

2010-12-08 @ 00:14:49
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Men åh, vilken liten sötis. Och va fint ni dukat. Så fint hade inte vi det hahaha



Tack för din kommentar.. =)

2010-12-08 @ 09:58:25
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Ida

Tack själv för allt gott!! Ni hade gjort så himla fint:) kramis

2010-12-08 @ 12:49:57
Postat av: lovisa

gud så söt!

2010-12-08 @ 13:34:21
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Carolina

gud vilken fin tårta!!

2010-12-08 @ 18:31:40
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Dijana & Theodore

Vad fint det blev:).

Jag kommer garanterat sno lite ideer från dig eftersom jag har så dålig fantasi:).

2010-12-08 @ 19:14:23
URL: http://mybabybump.blogg.se/
Postat av: Sussiluss

Vad fint!:) Var kommer de snygga tallrikarna ifrån? Hade passat utmärkt på lillgossens ettårskalas nästa vecka...

2010-12-09 @ 12:53:54
Postat av: Ida- Mamma till Jouline♥♥♥

Vilka fina tårtor och massa fint pyssel.

Sade ni något när hon fick sitt namn eller hur gjorde ni?

För vi skall nog också ha namn kalas för Jouline.

Kram

2010-12-13 @ 19:09:42
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0