Slemmisen


Hmm, inatt blev det inte många tinmars sömn, max fyra. Det där med att ligga och vrida och vända på sig har blivit en vana för min del, så det är tur att jag tillåter mig själv att sova en sväng på dagen istället. När det kommer till "känner du något annorlunda?", så kan jag idag svara att njaa, jag tror inte det, inte mer än vad jag tidigare har gjort (och det är ju inget som är annorlunda längre).

I och med att detta är en gravidblogg, så antar jag att jag får skriva om det som kan anses stötande för en del (för det finns en hel del sådant i en graviditet, kan jag lova), så jag gör det. Igår kom en liten del av slemmisen ut och jag tror aldrig att jag kommer bli lika glad över att se något slemmigt på toapappret igen. Nu hoppas jag bara att resten ska komma ut också. Jag vet ju att den kan återbildas, men i och med att vi har beräknat datum i morgon så känns det inte som om den kommer göra det. "Kul" att det händer något i allaf alla fall ...  

Inatt låg jag och fundera på att även om lillan inte kommer ut just nu, så är det faktiskt inte lång tid kvar till det att vi faktiskt får träffa henne - inom dryga fjorton dagar är hon här hos oss.

Det blir en stilla dag idag. Jag ska nog gå bort till sis och pussa lite på Leo och sen ska jag hem för att baka lite kärleksmums (ett farligt bakverk att ha i frysen, ojoj).

Ciao


Kommentarer
Postat av: Carolina

ih, spännande!! hur såg det ut? :)

2010-08-18 @ 10:01:06
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lina

Spännande!!

Min har aldrig kommit ut, inte automatiskt i alla fall... Har bara känt värkarna, sen har de tagit hål på fosterhinnan inne på sjukhuset och jag antar att allt kom på en gång då...

Ja som du säjer så blir folk väldigt stötta utav något som är så naturligt. Väldigt märkligt!

Då blir det kasnke som vi sa. Vi ligger på BB ihop! Om du går över ett par dagar och jag får lite tidigare. Det blir ju perfekt!!! Haha!!

Puss på dej Jonna! Jag hoppas faktiskt att du slipper gå över tiden... Har hört att det inte ska vara så roligt.

2010-08-18 @ 10:16:43
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: IDA

Då håller vi tummarna att resten vill komma ut så att lillan snart är hos er.

2010-08-18 @ 13:31:29
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Carolina

ih! när min kommit har den också sett ut så, nästan som typ...fräscht snor kanske? haha! genomskinlig coh rejält slimig!

det kommer lite då och då så jag har typ tröttnat :p tröttnat på molvärk, slemmis sammandragningar illamående, osv. händer ju INGET ändå... ska ignorera alla tecken tror jag ;)

2010-08-18 @ 13:33:57
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Tova

Wow, hoppas pyret kikar ut snart!! och slemproppen är ju ett hyfsat säkert tecken iaf, själv fick jag ju knappt en endaste lite föraning innan förlossningen satte igång... :P

2010-08-18 @ 14:38:40
URL: http://trasslet.se
Postat av: Lina

Nej det var ingen sån filt... Men jag hade lätt betalat myket pengar för en I love Mom filt! Köpte en blå med Tigger på, och en från lindex, lite tunnare som gossefilt.

Det är jättebra med småfiltar på BB om man inte tycker väldigt mycket om Sjukhusfärger... Filtar och lättpåtagbara bebiskläder.

Gud va mysigt!! Längtar massor!!!

Puss och kram!!

2010-08-18 @ 15:36:14
URL: http://linagson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0