Vecka tjugofyra


Du är på dag 161 av 280. (57,9%).
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 0 fulla dagar (v23+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 119 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Det är nu vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Man kan också känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Bebis: I vecka 24 är medelkroppslängden 32 cm från hjässa till häl och bebisens medelvikt är 700 gr. Huvudets omkrets är 22,5 cm. Bebisen ska, de resterande veckorna, femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Hur jag mår: Förutom att jag känner av foglossning en hel del, så mår jag faktiskt kalas. Jag är sådär gravid och lycklig. 
 

Kommentarer
Postat av: Dijana

Man är visserligen mer trött i kroppen nu eftersom det börjar bli tungt, men jag kan absolut sitta uppe till 11 vissa dagar:).



Jag har BF 9 juni, sååå snart. Längtar efter vår lilla klump:)

2010-04-23 @ 09:06:31
URL: http://mybabybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0