Könsultraljud


God morgon. Imorse ville jag sova längre än till tjugo över sex, men det var visst en liten Charlie som hellre ville leka bakom persiennen. Det lät och jag var rädd att hon skulle putta ner blommorna, så ja, här sitter jag nu med trötta ögon. Kan ni ana vem som ligger bredvid mig i soffan och sover som en stock !? Precis, den där överenergiska katten Charlie.

Det var som sagt kalas igår, jättetrevligt. Massa gottgott. Ikväll blir det något liknande, men då är det inget födelsedagskalas utan ett försenat bröllopsfirande. Det blir alltså middag med tjejerna på jobbet och det brukar alltid sluta i fniss och trams. Alltid roligt.

Jag kollade runt lite på nätet igår och såg då att Emmakliniken (Göteborg) gör könultraljud från och med vecka 18, så vi bokade en tid där och avbokade då vår tid på MamaMia. Det lät mer lockade att gå till den förstnämnda. En grej som lockade var det att om ärtan ligger vänd, så att de inte ser något, så får man en ny tid kostnadsfritt. Kalas ju.

Så, den 19 april klockan 12.30 (om ynka elva dagar) får vi reda på om vår lilla bebis har en snopp eller ej. Spännande.

Häpp.


Kommentarer
Postat av: jenny

Åhh vad spännande=) ja men så den andra kliniken ville inte göra tidigare? konstigt!! Tänkte att de va så lång kö jag...

He he nu har ni tid på min födelsedag om bara ynka 11 dagar, woohoo då kommer vi ihåg varandra ;)

2010-04-08 @ 09:07:30
URL: http://[email protected]
Postat av: carolina

spännande!! vad avunsjuk jag blir, hehe, fast mitt är en vecka efter...men ändå!

bra att det kan bli kostnadsfritt också =)

2010-04-08 @ 20:51:26
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är bra att ha katt, då blir man van vid att vakna tidigt:)Spännande att vi snart ska få veta om det blir en liten pojkkusin till:)!Eller ni kanske ska hålla det för er själva?? kram

2010-04-08 @ 20:53:51
Postat av: Anna

En fråga bara, vad betalar ni för detta ultraljudet?

2010-04-09 @ 02:34:50
URL: http://pyttianna.se
Postat av: Jonna

Jenny: de flesta kliniker i Sverige gör inte könsul innan vecka 26, men tur att jag hittade denna kliniken (: haha, ja, du fyller år då ju!



Ida: Haha, ja, en levande väckarklocka! Klart vi kommer att berätta, så snart får vi veta (: spännande! Kram

2010-04-09 @ 08:25:14
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad spännande! En fika med mig när du ändå är i Göteborg? :)

2010-04-09 @ 09:23:15
Postat av: Jonna

Annika, mysigt! Det låter kalas, sålänge herrn får vara med på ett hörn!? Haha.

2010-04-09 @ 10:17:13
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0