Vi är tillbaka


... och detta för att stanna.

Elsa och jag har haft fullt upp de senaste, hmm, månaderna och därför har vi inte haft tid till att skriveria här på bloggen. Jag kan dock erkänna att jag har varit sugen ett par gånger, men det är ju inte så värst kul att göra något halvdant.

Så, vad händer hos oss nuförtiden !? Jo, Elsa har hunnit fylla ett halvår och med det sagt - stora damen. Ärtan har även börjat på babymassage, vilket kanske inte riktigt är hennes grej, då hon är en aningens kittlig. De andra vaccinationssprutorna har vi också klarat av, dock med en hemsk feber till följd. Vår lilla familj har även legat hemma i vinterkräksjukan (alla tre på en och samma gång) och det var inte det minsta givande, det kan jag mer än lova, men det som inte dödar ... Ja, vad har mer hänt !? Vi har självklart hunnit med en massa spexiga grejer också, Elsa har t.ex. börjat träna krypställning, vilket hon tycker är väldigt festligt. Hon äter en massa mat också, spaghetti&köttfärssås är just nu favoriten och mangopuré till efterrätt, slår aldrig fel. Ja, där har ni lite av mycket, som vi har hittat på.

Vi har även en flytt inplanerad framöver och det ska bli så otroligt härligt, Elsa kommer äntligen få ett eget rum (läs: hennes mamma kommer äntligen få inreda ett barnrum). Mer om detta senare, då allt inte är helt spikat.

Nu har jag en gnällig liten tjej här bredvid, som vill ha sin mammas uppmärksamhet och det ska hon självklart få. Ett par bilder ska ni i alla fall få på Elsingen, hon har ju ändrat sig lite sedan senaste bilden.

Elsa och Leo i Leos fina nytapetserade rum (ja, de står i en soptunna ...).





Vi hörs snart igen.

Häpp


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jag såg några av de bilderna på Mias facebook. Så himla fina:) Kul att du börjat igen!

2011-03-11 @ 16:45:02
URL: http://sigridx.webblogg.se/
Postat av: madelene

Åå vad roligt att få se den lilla skruttan igen och höra hur livet leker med er! Herrejösses att hon är ett halvår redan?! måste ses snart, puss & hej!

2011-03-12 @ 03:25:37
Postat av: Jenny & Allice

Åhh välkommna tillbaka och såå söt Elsingen är:)

2011-04-02 @ 17:33:36
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0