Skärpning


Innan jag blev gravid tänkte jag att det måste vara rätt tid att vara gravid på, klädesmässigt. Jag kan dock säga att så är ej fallet, för det är inte lätt att hitta behagliga och samtidigt smickrande kläder till en växande mage. Jag är väldigt stolt över min kula och jag vill givetvis visa att jag har en liten krabat därinne, så stora tält är inget jag vill vandra omkring i. Varför visas inte dagens mode bland mammakläderna också !? Man slutar inte bry sig om vad man har på sig bara för att man blir gravid. Skärpning.  

Så, jag har i alla fall letat och letat efter en svart basic-kjol, som jag kan ha till stranden i sommar. Jag tror att jag äntligen har hittat den, så jag får hoppas på att den passar också. Visst, det är ingen superspex kjol, men med ett tajtare linne och ett par fräscha sandaler kan det nog bli en skön outfit ändå. (Ellos) 


Kommentarer
Postat av: Hanna, mamma till Ellen

Jag håller verkligen med dig, mammakläd utbudet suger verkligen! hittade inte heller nåogt fint alls när jag var gravid.. den enda jag köpte och använde var ett par shorts (som jag jobbade i) annars hade jag en jäkla tur att jag kunde ha mina vanliga kläder och jeans hela graviditeten, fick dock sätta gummiband för att kunna knäppa dem, men med ett linne över så var det ingen som såg det ;) ha en bra dag!

2010-05-06 @ 15:30:00
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mia

håller med! Hittade jeans på nätet igår och ett par linnebyxor som jag tänkte kunde funka bra till sommaren, var eld och lågor över att äntligen hitta mammmakläder jag ville ha tills jag såg att det var 5-10 veckors leverans. 10 veckor! då kanske jag inte är gravid längre... behöver dom nu ju.. :(

2010-05-06 @ 16:14:56
Postat av: Jonna

Sis: åh, typiskt - 5-10 veckor !? Lång leveranstid. Idag har jag på mig mina vanliga jeans, dock är de lite små och jag får ha ett gummiband däruppe (: menmen!

2010-05-07 @ 09:09:22
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0