MVC


Hemkommen från barnmorskan. Idag var det dock inte vår vanliga barnmorska, utan vi fick istället en väldigt flummig kvinna. Hon hade ingen koll på någonting, speciellt inte allt som hörde datorn till. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag våga låta henne sticka nålar i mig ... Halva besöket satt Tobias och jag tysta för att se på när hon försökte klura ut hur saker och ting fungerade. När besöket tog slut fanns det ingen tid för att få svar på alla mina frågor, så här sitter jag fortfarande som ett frågetecken. Smått irriterande faktiskt, men jag får väl ringa vår vanliga barnmorska någon dag istället.

I vilket fall så såg allt fortfarande bra ut och några järntabletter behöver jag ännu inte ta, vilket känns skönt med tanke på min oroliga mage.
SF-måttet var helt kalas det också, sa hon. Vi fick även lyssna på lillans hjärtljud, men det var inte det lättaste. Det är nämligen så att jag har en liten vilde därinne, så vi fick höra mer av alla sparkar än vad vi fick höra hjärtslag. Mysigt är det i alla fall att få höra att hon faktiskt har det bra därinne. Visst, jag känner henne leva rövare dagarna i ända, men det är ändå något speciellt att få lyssna på det lilla lilla hjärtat. 

Till sist skulle hon skriva in oss i en föräldragrupp, men hon gav upp efter ett tag, slängde igen pärmen och sa "nää ää, det här får Ewa fixa vid nästa besök". Jaha, ehm, okej ... 

Nu ska vi ner till mams och hämta datorn, sen blir det mat i någon form (jag är inte sugen på mat överhuvudtaget ikväll). 

Ciao
 

Kommentarer
Postat av: carolina

ooookej...bra koll liksom! usch, jag ska träffa en annan än min ordinarie på måndag, det känns ju sådär. skönt att slippa tabletterna, jag har faktiskt sluppat alla slags tillskott hela graviditeten, så jag hoppas det fortsätter så.

visst är det mysigt med hjärtat? :) jag tycker det är msyigt att LYSSNA till sparkarna med, odm låter så gulligt, som riktiga plupp därinne :)

2010-05-04 @ 20:33:28
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0