Konstant oro


Jag är ledsen att jag har varit dålig på uppdatering här på bloggen, det ska bli ändring på det nu. Det var nämligen så att jag i torsdags fick en ljusrosa/röd flytning och blev självklart orolig (ni vet nog hur det är). Innerst inne vet jag ju att man har sköra slemhinnor under graviditeten, men den färgen får en alltid att sluta andas för en kort stund. Så, jag har känt mig lite nere de senaste dagarna, men efter att ha pratat med vår barnmorska känner jag mig lite lugnare. Dessutom känner jag ju lillan hela tiden, men trots det kan jag inte sluta oro mig helt. 

Lördagmorgon och vad får man skåda när man går upp !? Jo, en massa gråa och tunga moln. Fy tusan. Jag som nu är redo för sommar, bad och sol. Förhoppningsvis kommer värmen i veckan, för på torsdag fyller jag år och då jäklar ska det vara fint väder.

Vad denna dagen har att erbjuda har jag ännu ingen aning om, vi får väl se. Min käre vän Madelene ska ha modevisning i Göteborg och det var tänkt att jag skulle sitta på första parkett med vännerna, men iom min foglossning vet jag inte om jag vågar åka upp. Ett stort lycka till får du i alla fall, vännen.

Nu ska jag ta och dricka en kopp kaffe och nalla en yoghurtgodis från godisgömman. Klockan må vara kvart över åtta, men det är faktiskt lördag ...

Häpp


Kommentarer
Postat av: carolina

godis på morgonen var alltid standard när jag var yngre, men nu får jag så ont i magen.

oroa dig inte över flytningen, även om det är svårt att låta bli. jag skriver inte om sånt i bloggen, eftersom jag vill slippa tänka på det, men i vecka 15 hade jag en störtblödning, alltså, MYCKET blod, som en mens och mer, men det var inget, lillan mådde superbra, men jag var ett hemskt vrak i veckor efter. slemhinnorna är verkligen känsliga, det är ingen klyscha, så försök verkligen att släppa det. en liten bit av slemproppen kan också lossna under graviditeten, en den återbildas, det kan ju ha vart den också som blödde lite.



ta hand om dig!

2010-05-29 @ 12:08:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Hanna, mamma till Ellen

Usch förstår att du blev orolig, man orar sig ju överallt de där 9 månaderna, inte släpper oran sen heller ;) Orolig och mamma de två orden hör nog ihop på något vis! ha en mysig morsdag.. ja för du e ju faktsiskt mamma på ett sätt redan! stor kram

2010-05-30 @ 16:49:22
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: madelene

tack där vännen ! visningen gick jättebra och det kommer fler fler gånger, se so sure !:)

2010-05-30 @ 18:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0