Ett jäkla tryck


Varje dag får man uppleva något nytt, då man är gravid. Positiva som negativa saker. Allt är väl egentligen positivt, men det upplevs faktiskt inte alltid så när man är mitt uppe i det.

Just nu känns det som hela min mage är full av luft, det spänner och drar, det gör alltså riktigt ont. Det är som om jag hela tiden känner en slags mättnadskänsla, dock en obehagligt sådan. Jag har till och med svårt för att ta ett djupt andetag. Det här konstanta trycket gör så att jag känner av mer ryggvärk, än vad jag tidigare har gjort. Inte kul. Antagligen beror allt detta på att livmodern trycks upp mot revbenen hela tiden.

Idag vankas det i alla fall skola, vilket jag inte alls är sugen på - hårda stolar är ingen höjdare just nu. Aja, nu har jag klagat färdigt för idag, tror jag ...

Häpp


Kommentarer
Postat av: Fiffi

Det där hade lika gärna jag kunnat skriva! Förutom att det känns som att jag är mätt för jag är typ hungrig hela tiden även om magen är STENHÅRD och ömmar.

Nej det är verkligen inte bara kul att vara gravid men det underbara som väntar sen är ju helt klart värt det! :O)

Dessutom vill jag inte ha större bröst nu hehe..

Ha en fin dag!

Fiffi.

2010-05-20 @ 08:28:40
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Jenny Albertsson

Klaga hela dagen lååång tra la la, he he ja Jonna vi har all rätt att klaga lite. Allt känns så mycket bättre efter lite klagande i den trofasta bloggen :)

2010-05-20 @ 13:54:30
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no
Postat av: Carolina

åh jag vet precis vad du menar, det enda som hjälper fö rmig är att lägga mig i fosterställning, då brukar trycket faktiskt minska!

hoppas du mår bättre snart <3

2010-05-20 @ 15:49:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Eftersom du har en miljon andra gravidkompisar som kommenterar och ger medhåll om hur jobbigt det är att vara gravid tänker jag låta bli! (även om jag såklart inte tycker det är alls bra att du inte mår så bra idag). Men, borde inte du vara ledig från skolan denna veckan? Eller, borde jag vara på jobbet och jobba kväll nu? hmm. Puss <3

2010-05-20 @ 19:46:58
URL: http://sigridx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0