Tjyvar och banditer


Åh, visst är det lite mysigt att vakna upp till regn !? Ja, när man vet att våren äntligen kommit ( eller ?). Jag kommer dock inte undan med faktum att jag är lite nervig idag och detta pga. att sis och svågers huslarm gick igång igårkväll. De åkte till Spanien i söndags, så Tobias och jag är katt- och husvakt under tiden de är borta. Låt mig säga såhär - husvakt och graviditetsnerver går inte hand i hand.

Jens ringde mig vid tio-tiden igårkväll och sa att deras huslarm hade gått igång. Självklart var vi tvugna att åka dit och kolla upp det. Vi bor ju väldigt nära varandra, plus att jag har nyckel dit, så ... Phu. Svettigt. Nervöst. Allt såg ut som det skulle och ingen verkar ha varit där ... inne i alla fall. Så, falskt alarm !? 

Falskt alarm betyder dock inte att mina nerver lugnade ner sig när vi kom hem igen, tvärtom, jag låg på helspänn i sängen till jag somnade. Det tog dock ett tag innan jag kunde hitta sömnen, eftersom jag låg beredd på att åka upp dit igen. Läskigt. Jag ska dra på mig regnstället senare och gå upp till huset för att kolla baksidan. Förra gången, då det var en inbrottsvåg här i stan, så bände de upp både fönster och dörrar hos Mia och Jens - därav insatt larm. Bra grejer det där.  

Nu ska jag fortsätta med min frukost. 

Ciao
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0