En släng nostalgi


Jag är så fruktansvärt trött idag. Trött och sleten. Jag har inte haft någon ork till något idag, men trots det har jag fått en hel del plugg gjort. Skönt. Denna veckan jobbar Tobias 17-01, så jag har fått ha honom hemma hela dagen. Mysigt. Dessutom har jag fått en hel del kli på både rygg och armar, kan det bero på vår tvåårsdag tro !? Oftas brukar jag få tjata mig till det, men icke, idag började han bara kliar. Hur kan det vara så skönt att bli kliad på ryggen !? När jag var ett litet troll och det var sängdax var mamma och pappa tvugna att klia mig på ryggen, jag somnade inte annars. Det är synd att den strategin inte fungerar nuförtiden. 

Jag är mörkrädd och det har jag alltid varit. Jag undrar varför jag inte kan skaka av mig den där känslan av att det antingen ligger någon under sängen eller att det står någon bakom dörren. Nu ligger ju Tobias bredvid mig varje natt, men bara en sådan sak om han kommer hem sent en kväll och jag behöver lägga mig tidigare - icke. Hur tusan ska jag göra denna veckan, då jag nuförtiden lägger mig redan klockan nio !? Usch.

Till något annat. Kommer ni ihåg "Tummen" !? En av Inger och Lasse Sandbergs figurer, det är även Inger som skrivit "Anna och långa farbrorn" och "Spöket Laban". Så mysiga böcker - barnprogram. Aja. "Tummen". När jag kollar på programmet nu, så förstår jag faktiskt inte varför jag tyckte det var så fascinerande att kolla på som liten. I vilket fall så gjorde det ju intryck, så självklart ska vår lilla ärta få ta del av mina barndomsminnen. Spjälskydd och påslakan-set med tummenmotiv. Hjärtat mitt ska även få en tummen-filt att snutta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0