Momi

 
Jag skulle ta min kära mormor till tandläkaren, men när jag pratade med henne tidigare så sa hon att hon inte mår bra idag och att hon inte känner igen sig själv längre. Skrämmande.   

Hon fyller 91 år i sommar och hon har inte haft några större krämpor, utan hon har kunnat sköta sitt boende och sig själv på egen hand. Nu har dock hennes kropp börjat att visa sin rätta ålder och det gör så ont i mitt hjärta när jag ser henne bli sämre och sämre. Man hör på hennes röst att hon har börjat att ge upp. Hon har dock lovat att inte ge upp förens hon har fått uppleva sina barnbarns barn och damen i fråga håller sina löften.  

Det måste vara riktigt tufft att bli gammal och behöva inse att man inte är lika självständig längre, att man istället måste ha hjälp till i stort sett allt. Jag tror det är extra tufft för min favorit att inse faktum, för hon är och kommer alltid att vara den ultimata stålkvinnan. Hon är helt underbar, min momi. 






Kommentarer
Postat av: carolina

åh, då har hon hängt med länge! min gick bort för tre veckor sen, 64 år gammal :(

man ska umgås med dem så mycket man kan medan som finns kvar <3

2010-03-11 @ 19:20:06
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0