Kaos i tvättstugan


När jag klagar på vår tvättstuga, så är det det där äckliga myntsystemet jag hackar på. En tvätt kostar fem kronor (enkronor) och torktumlaren kostar 1 kr i kvarten, torkrummet likaså. Man får dock räkna med att en maskin kostar 15 kr, då den inte alltid startar och man får börja om från början. Idag var dock allt mitt fel - mitt minne rättare sagt.

Jag slängde in tre tvättar, jag vred om till rätt program på alla tre maskinerna, jag la i mynt och tryckte sedan på startknapparna. När jag gick ut från tvättstugan, så kom jag på att jag glömde lägga i tvätt- och sköljmedel. Fan. Jag skyndade mig fram och slängde i det första bästa och upptäcke sen att jag la i tvättmedel i förtvättsfacket och att det lyckats komma sköljmedel i alla tre facken. Så, jag fick börja gräva och flytta över alt jäkla tvättmedel i all hast och ja - kaos i tvättstugan. Jag är helt svettig och varm nu.


Kommentarer
Postat av: carolina

men gud, kostar det att tvätta? har ni inte hyreslägenhet? jag hade fått allvariga utrbrott på maskinen alltså, haha...

2010-03-31 @ 11:38:12
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja, det är ett helt sjukt system - stenålder. Arg man blir. Man måste bygga upp tålamodet innan går dit. Gaah.

2010-03-31 @ 17:30:34
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0