Barnvagn


God morgon. När jag vaknade imorse kändes det som jag var ute och kalasade igår. Ja, det känns som en redig bakfylla som satt sig i bakhuvudet. Huvudvärk är någon jag känner av mer nu när jag är gravid. Kan det hänga ihop på något sätt tro !?

Gårdagen blev lika underbar som jag anade och vädret behöver jag nog inte nämna. Härligt. Vi var först och kollade på babyprylar på Babyhuset. Oj, vad mycket fina grejer det finns - onödiga grejer är inräknade. Vi hittade ett tummen-påslakanset och en speldosa (en Dinglis). Vi valde elefanten som spelar "slumra in, i bädden så fin". Mysig.

Vi passade på att kolla lite på barnvagnar också och det var nog tur att vi tog hjälp av expediten, då vi fick höra att vi bör beställa vagn ganska snart. Inget oss emot, då vi redan har bestämt oss för vilken vi ska ha (Emmaljunga City Cross). Det enda vi var osäkra på var i vilken färg vagnen skulle vara, så hon visade oss en massa tygprover. Båda två hojtade till när vi fick se tyget i  det svarta krackelerade syntetskinnet. Kaxigt värre, vill jag lova. Både praktiskt och snyggt. Så, på måndag bli det till att beställa vagn. Kalasnöjda. 

Sen bar det av mot Falkenberg för att hälsa på Tobias familj och det blev lika mysigt som alltid. Gårdagskvällen spenderades här hemma tillsammans med Jocke och Mia - det vankades schlagerkväll. Eller ja, vi bjöd på mat (sommarmat) och kollade senare på melodifestivalen. En mycket rolig och mysig kväll blev det i alla fall.

Nu ska jag försöka få i mig min frukost.

Häpp
 


Kommentarer
Postat av: carolina

emmaljunga är fina, men dom är så tunga! jag är en liten svagis :P lutar åt en brio happy för oss :) eller en kronan duovagn :)



ringen är från hallbergs guld :)

2010-03-14 @ 08:34:48
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0