Vecka trettiotvå


Du är på dag 217 av 280. (77,9%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 63 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Livmodern har snart intagit det högsta läget som den kommer att ha, du kan känna livmoderns topp ca 12 cm ovanför naveln. Din livmoder börjar träna sig inför förlossningen med så kallade förvärkar.Det är inte dålig kondition som gör att du flåsar. Lungorna tar stor plats i kroppen de sträcker sig från nyckelbenen ner till diafragman. Om du bara använder en del av lungkapaciteten när du andas, undanhåller du kroppen det syre den behöver.

Bebisen: I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och bebisens medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm. Musklerna utvecklas och fett inlagras under huden. De flesta rynkorna i ansiktet är borta. Lillan börjar få rundare former och det är allt svårare för henne att göra stora rörelser. Fingertopparna har fått vassa naglar.

Hur jag mår: Jag mår relativt bra faktiskt, men jag kan inte säga att jag mår som många andra gravida verka göra - "jag mår toppen". Att jag kan röra på mig mer nu är däremot något som är kalas, så jag ska försöka gå ut och gå en längre sväng varje dag från och med nu. Det spelar ingen roll att det gör ont, för nu är det bara cirkus nio veckor kvar. Åh, jag längtar som en tok efter vår lilla tjej.


Kommentarer
Postat av: carolina

cykla då? är det lite skönare för fogarna? :)



grattis till vecka 32 föressten :D

2010-06-18 @ 23:02:12
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0