Vecka trettio


Du är på dag 203 av 280. (72,9%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 77 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Tre fjärdedelar av din graviditet har passerat och din mage är ordentligt rund. Tyngdpunkten i kroppen förskjuts och påfrestningarna på ryggen ökar.

Bebisen: I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässan till häl och bebisens medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm.

Hur jag mår: Jag mår relativt bra. Jag har vant mig vid att känna av den där jäkla foglossningen, men jag har ännu inte vant mig vid att jag ibland kan känna att jag håller på att kvävas. Det känns hela tiden som om något sitter och spänner på bröstkorgen och värst är det på natten, men så är det att vara gravid - det går upp och ner. Lillan sparkar dock på som vanligt, om inte ännu mer (vilket jag inte trodde var möjligt). Mysigt. Igår fick vi äntligen en föräldragrupp och lyssna nu, med start den 30/7 - "vi får hoppas att du inte föder för tidigt, helt enkelt". Hmm. Aja, det är bättre än inget.


Kommentarer
Postat av: carolina

Du missar inget om du skulle föda för tidigt om man säger så... Är så besviken på min :(

hihi, min lilla tjej blir också bara vildare och vildare, hur ska detta sluta liksom? ;)

2010-06-04 @ 21:47:34
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0