Vår lilla tjej


Idag känner jag att alla hormoner (nästan alla) är där de ska vara, så ja, det känns lite bättre. Jag kan tala om att det blev en hel del tårar igår. Fy. Som jag sa igår, så gjorde lillan allt för att få mig på bra humör igen och man kan ju inte annat än att le då. Hon är den bästaste, vår lilla tjej.

Jag målade korgsängen igår och den blev jättefin, så nu ska vi bara köpa ett spjälskydd till den och sen är den färdig för en liten bebis.



Slängde in en tvätt imorse och tänkte att jag kunde gå en promenad under tiden, vilket jag gjorde. Det blev ingen lång sväng, heller inte en med fart och fläkt, men jag lyckades vara ute i 45 min. Ja, så nu sitter jag här och har ont, men vad gör det om hundra år !? Det var jäkligt gott att komma ut i alla fall.

Idag vankas det lunch med Lina och hennes dotter Gry, det ska bli riktigt skoj. Sen tänkte jag åka upp till momi och hälsa på lite. Det här blir en bra dag, jag känner det på mig. 

Häpp
 


Kommentarer
Postat av: Boje

Varför ska du ha ett spjälskydd i korgen? Spjälskydd är ju till för att bebisen inte ska få huvudet mellan spjälorna när det sover.

Men det är ju ingen risk i en korg!

2010-06-15 @ 13:03:52
Postat av: Pyttianna

Vad fin den blev. :) Färg kan verkligen göra så mkt!!! :P

2010-06-15 @ 15:16:00
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Jonna

Boje: Det finns många anledningar till att sätta skydd runtom - det hindrar små fingrar att fastna i hålen, det blir mjukare ifall hon kommer åt sidorna, det håller borta onödigt ljus - det blir mysigare för den lilla helt enkelt. Det satt ett vaderat tyg runtom tidigare, men det kändes inte så fräscht att behålla (loppisfynd) - det blir alltså perfekt med ett spjälskydd (:

2010-06-15 @ 16:41:23
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Gud va fin den blev!!! hoppas du hittar något fint spjälskydd till den, tror nog din prinsessa kommer trivas alldeles utmärkt i den!! ha en fortsatt härlig kväll! kram

2010-06-15 @ 21:22:46
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: madelene

så fint det blev ! hon är så fixig den där gorillan ! snart snart snart snaaaart ses vi ! pussen

2010-06-16 @ 20:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0