Getön


Phu, vilken natt. Jag har knappt fått någon sömn alls och detta pga. min kära sambo. Han har legat så nära mig så att jag har varit nära att ramla ner från sängen flera gånger. Inte nog med det, så har han armbågat och slagit mig flera gånger. Jag ska vara glad att jag inte vaknade upp med stora blåtiror i ansiktet ...

Lång, men spexiga läsning.

Gårdagen på stranden började ganska roligt. Nu ska ni få höra. Enda sedan barnsben har jag hängt vid en speciell vik, då vi alltid haft båten där. Denna vik har blivit vår på något sätt. Det är en strand som avviker från de andra stränderna, så det är inte så många som vet att den existerar. Kalasskönt att slippa allt tjatter, må jag säga.

Så, jag kommer dit och lägger ut min filt, äter lite körsbär, dricker lite kaffe, löser lite korsord - ja, jag har det hyfsat skönt. Plötsligt känner jag att någon stirrar på mig och jag kollar självklart upp. Vad ser jag !? En stor get. Jag får lite smått panik, då han nästan står bredvid och över mig. Jag sätter mig upp och nu, nu kan vi snacka riktig panik. Två meter ifrån mig (absolut inte mer) står en flock getter och jag skojar inte när jag säger att de var en flock på 25-30 stycken.

Hela gruppen börjar småspringa när de ser att jag är där - "efter henne" (jag är helt hundra på att jag hörde de orden). Fort fort fort gick det att packa ihop allting och var det någon som skåda detta scenario, så kan jag lova att han/hon fick sig ett gott skratt. Tänk er en gravid kvinna, som haltar av foglossning, skynda sig ifrån 30 springande getter. Jag kände mig som flockens ledare ...

Väl framme vid bilen spelas det som just hänt upp framför mig och jag kan verkligen inte sluta skratta. Jag blev just jagad av (helt ofarliga) getter. Vad skulle de kunna göra liksom !? Det bör nämnas att jag aldrig tidigare sett några getter där tidigare, under 24 år. Hörde med mamma och sis, men de sa detsamma.  

Aja, i vilket fall flyttade jag mig till en annan strand och där fick jag  i alla fall njuta av solen. Förresten, en gravid kvinnas bästa vän på stranden - sprayflaskan. Så skönt, så.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0