Min dag


Jag hade en jättefin födelsedag igår. En heldag i solen med klassen, det vankades lek och aktivitet. Ett par omgångar kubb blev det givetvis och i och med att det inte var något annan än jag som kunde reglerna, så tog jag på mig uppgiften att förklara för de andra. Detta skulle jag dock inte ha gjort, då det visade sig att jag faktiskt ... hmm ... gjorde så att mitt lag vann stup i ett. Så, jag fick höra att jag fuskade till mig vinsten, att jag hittade på reglerna under spelets gång - så var ej fallet. Jag kan inte hjälpa att jag är hyfsat bra på kubb och att de andra, speciellt vår lärare, är dåliga förlorare ...

På kvällen hade Tobias planerat att fixa mat, men det kanske inte är så lätt när födelsedagsbarnet inte kommer på vad hon vill äta. Det slutade med att vi köpte frallor, gottipålägg, varsin öl och massa vattenmelon. Inte helt fel det heller faktiskt.

Det var fullt med folk i affären och jag fick smått panik, då vi stod i snabbkassan och upptäckte att jag tagit fel öl. Värme, en lång kö och framförallt fel öl - denna kompott resulterade i att jag fick en tjock klump i halsen och att jag höll på att börja gråta (på riktigt). Herregud, över en öl. Har jag sagt att jag är gravid !? Det är inte lätt att alltid hålla hormonerna i schack. 

Idag, första dagen på mitt sommarlov (tycker om att säga det högt), blir det stranden. Det ska ju bli kalasväder, så sitta inne är inget alternativ. Jag fick ett nytt nummer av allt i hemmet igår, så den måste bli nerpackad, likaså kaffe och korsordstidningen. Mmm. Idag ska jag njuta. 

Ha det toppen, allihopa.

Häpp
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0