Barnmorskan


Blodtryck: 138/80
Sockervärde: 5.1
Järnvärde: 142
Ferritin (järndepåer): kalas
Viktökning: 13 kg
SF-mått: 28
Lillans hjärtslag: 140
Lillans huvud: neråt

Alla prover såg kalas ut, vilket känns väldigt skönt. Min barnmorska blir till sig varje gång hon kollar mitt järnvärde, då det alltid ser högt och bra ut. Hon sa idag att jag inte kommer behöva äta järntabletter under denna graviditeten och det känns så otroligt skönt, med tanke på min oroliga mage. Jag följer kurvan som jag ska också, precis i mitten låg jag.  

Jag har varit lite nojig över att jag har gått upp så mycket i vikt, men hon tyckte inte jag skulle oroa mig mer över det, då det beror på att jag inte har kunnat röra mig som jag tidigare gjort. Jag har ju inte tränat (knappt varit ute och gått) sen jag blev gravid, först var det illamåendet som satte käppar i hjulet och därefter började ilningarna och all smärta. Förhoppningsvis planer viktökningen ut nu de kommande veckorna. Oj, vad lillan och jag ska ut och gå sedan, jag tror att vi kommer bosätta oss utomhus ...

Ewa (barnmorskan) förklarade också idag hur lillan låg därinne och jag fick även känna på Elsas lilla huvud. Hon ligger långt ner med huvudet och det är inte konsigt att jag känner fötter upp i revbenen lite då och då. Mysigt, om än lite obehagligt.

Ciao
  

Kommentarer
Postat av: Lina

Myspys Jonna!! Alltid lika roligt när man ser att alla prover är okej även om man inte känner sig helt hundra... Skönt också att slippa järntabletterna. Dom jag äter är stora som apelsiner. Eller... ja det känns så när man sväljer dom iaf. Stora som attans, och dyra!!

Ne du Jonna... Nu börjar det närma sej... Vi kanske ligger på BB samtidigt!! Det hade varit mysigt!! Lite sälskap iaf...

Puss puss

2010-06-09 @ 09:49:03
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: carolina

sf-mått är så intressant att läsa tycker jag, hihi ;)jag låg ju på 26 nu i vecka 29, tycker det låter lite, men det låg ju verkligen MITTPÅ, så hon är väl ett exemplariskt barn ;)

vilket HB, hurra för dig!! :)

trivs du med din barnmorska? :)

2010-06-09 @ 17:51:16
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mia

Kul sis att allt såg så bra ut :) Vi ska till BM imorgon, av nån anledning är man alltid lite nervös fastän allt känns bra. Tänk nu jobbar jag bara en vecka till! känns helt otroligt! lust att komma förbi jobbet idag o hänga lite med mig? :)

2010-06-10 @ 09:00:17
Postat av: Jenny Albertsson

Skönt att allt ser bra ut, och de dära kilona kommer ramla av innan du vet ordet av de :) Snart ses vi :):):) Du och din man kommer väl till Sannas trägard, grillfest på lördagen? pusss

2010-06-10 @ 10:19:46
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0