Vecka trettiofem


Du är på dag 238 av 280. (85%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 42 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Många får också halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten - du får räkna med att vakna några gånger per natt för att vända dig i sängen.

Bebisen: I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och bebisens medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. De flesta bebisar ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt.
Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång.

Hur jag mår: Jag tycker nog att fogarna har mjuknat något, trots detta gör det fortfarande väldigt ont. Jag har märkt att det hjälper att ta ett längre dopp i det blå och det passar ju bra nu, i och med att jag kan leka valross i timmar. Halsbränna är något jag känner av mer och mer, men det är inget jag klagar över direkt. Lillan sparkar däremot konstant upp i revbenen, vilket gör det så svårt att sitta skönt, men detta sägs bli bättre då hon kommer sjunka ner ännu mer (jag hoppas att det blir snart). Besök hos barnmorskan idag, så skriver mer efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0