Glass i stora lass


Häpp!

Jag sitter nu och småfunderar på ett arbete vi har i Friskvård och Hälsa, vi ska utorma ett träningsprogram till en sjukdom/skada(ett tillstånd). Jag har funderat och funderar, så slog det mig, varför inte ta och välja IBS. Jag har själv många års erfarenhet och jag vet hur viktigt det är att dagligen röra på sig. Japp. Så får det bli.

Idag känner jag mig stundvis bättre, men när jag tror att "nu börjar det lägga sig" så kommer det tillbaka som ett slag i magen. Phu. I vilket fall ska systra mi och jag ut på lite äventyr, får se vad som händer.

Igår fick jag ett infall "jag måste måste måste ha leverpastej, med inlagd gurka". Självklart köpte jag mig detta, men när jag väl kom hem så var det inte lika lockande längre ... Lustigt det där med plötsligt sug efter något speciellt, man måste ha det nu, annars kan det faktiskt kvitta. Glassbåtar är något som slinker ner lite då och då, mm, men det är någon här hemma som inte riktigt förstår hur jag kan trycka i mig mer än en !? Konstigt, han sa att han aldrig hört talas om att alla människor har, förutom matmagen, en glassmage. Jag som trodde alla visste det.

Nu ska jag packa ner lite mariekex, alltid bra att ha med sig för att hålla blodsockernivån i schack. 

Ciao
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0