"vem gör vad"


I och med att jag har mått (mår) som jag mått (mår), så har Tobias fått agera husmor här hemma. Det är dock inte mer än rättvist, eftersom jag har den rollen annars. Nej, inte riktigt kanske, han gör saker han också. Vi har dock haft matdiskussionen många gånger, alltså den om "vem lagar oftast". Efter maten igårkväll sa jag "tänk vad många recept du lär dig nu när det inte är jag som lagar mat", han svarar då "ja, fast jag ska glömma dem sen ..."(betoning på ska). Där fick jag honom allt att erkänna att det ÄR jag och INTE han som brukar laga mat i detta hem.

Nu är mitt hjärta och tränar och jag tänkte "överraska" honom med att redan ha gjort maten när han kommer hem. Trots allt är jag väldigt tacksam över att han låter mig slippa stå i matos och riskera att jag börjar må ännu sämre än vad jag redan gör. Visst är det en självklarhet att han lagat mat just nu, men ändå. Så, ikväll blir det kycklingpaj a la Jonna.



Smaklig spis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0