Vatten över huvudet


Oj, 1 vecka och 3 dagar sedan senaste inlägget publicerades - det är ju faktiskt lite väl lång tid. Jag vill ju blogga på precis som tidigare, men det dyker upp grejer jag känner att jag måste prioritera t.ex. skolan. De flesta vet nog att jag pluggar nu, men för er som inte vet kan jag berätta att jag läser till friskvårdskonsulent och att jag är färdig i slutet av maj 2011. Någon jag har kommit underfund med under hösten är dock att plugg och mammaledighet inte är något för mig, jag känner på något sätt att jag tagit vatten över huvudet. Jag visste att det skulle bli tufft, men att det kunde vara så svårt att få ihop tiden, som nybliven mamma, hade jag ingen aning om. Aja, det är bara att bita i det sura och försöka få tid till det ena och den andra, men så fort jag känner att Elsas mammatid minskar tänker jag självklart backa tillbaka ett steg, för att missa något är inte ett alternativ, absolut inte - jag får helt enkelt ta det i vår takt, Elsas och min.

En liten förklaring till min frånvaro.

Ja, vad har annars hänt !? VI har hängt på öppna förskolan, shoppat julklappar, Elsa har tagit sina första vaccinationssprutor och hon har även börjat med grötsmakisar (och litelite päronpuré för magens skull), hängt med familj och vänner, slagit in juklappar och nu har Elsa åkt på en envis förkylning.

Jag vet att ingen tvingar mig till att skriva, men jag vill ju så gärna fortsätta med bloggen, den är ju smått beroendeframkallande. Jag lovar inget, men förhoppningsvis ser ni ett nytt inlägg här inne i morgon. Förresten, jag måste säga att det är riktigt kul att se att det är så många som varje dag går in och kollar om det har hänt något nytt på inläggsfronten - det värmer.

Ciao


Kommentarer
Postat av: ellenojag

Åh va kul med en liten uppdatering, skönt att läsa att ni har det bra!!

kram på er

2010-12-20 @ 21:22:48
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0