Fix och trix


Åh hej, vad vi har fullt upp nu, det är mycket som ska fixas till namnkalaset på söndag - det är tur att jag älskar att pyssla och trixa. Servettringar ska snurras, rosetter ska knytas, mat ska lagas, tårtor ska göras, bord ska dukas och så vidare.


Köksbordet agerar just nu pysselbord.

Igår hängde Elsa och jag med mamsGekås, tror det eller ej, men det funkade ganska bra att ta sig fram med barnvagn. Nu var det dock så att lillan helst ville bli buren, hon ville ju såklart se allt och alla, men en skvätt sömn i vagnen hann hon ändå med. Vi hittade lite julklappar, barnböcker, servetter, ett par termobyxor till mig, inslagspapper ... Sedan tog vi självklart svängen om Panduro och där hittade jag en hel del pysselgrejer, som alltid - man får aldrig nog med pysselgrejer.

Idag ska vi; ut och promenixa, pyssla, läsa om Kalle kålmask, städa, handla, tvätta - vi har alltså att göra. Nu vaknade Elsa precis med ett stort leende på läpparna, så nu får jag sluta skriva och istället gosa ner mig bredvid henne.

Häpp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0