Vecka trettionio


Du är på dag 266 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 19 aug 2010
Du har 14 dagar kvar till beräknad förlossning.

Mamman: Tung, trött och otålig ...

Förvärkarna tilltar nu för många och för en del kan de vara ganska kraftiga. Livmodertappen blir mjuk, relaxin mjukar upp dina bäckenfogar så att du får en smidigare förlossning. Det slem som sitter i livmoderhalsen och som brukar kallas "slemproppen", kan glida ut en eller ett par veckor före förlossningen.

Bebisen: I vecka 39 är medelkroppslängden 51 cm från hjässa till häl och bebisens medelvikt är 3450 gr. Huvudets omkrets är 35 cm. En del bebisar ökar fortfarande i vikt medan andra magrar.

Hur jag mår: Jag är redo, redo och åter redo - snälla lilla elsing, kom ut. Hon är nu fixerad och det känns, för jag har konstant skärande ilningar i underlivet (ibland är de riktigt obehagliga). Mina fötter och ben är ännu mer svuilna än vad de tidigare har varit och jag har fått klåda på hela kroppen, framförallt fötter och mage - jag har nu fått medicin för detta och det hjälper faktiskt en hel del. Annars mår jag som tidigare, alltså lite upp och ner.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0