Stumperumpan ska ut


Jag ska ta mig tusan prova allt - allt, allt, allt. Vår lilla stumperumpa ska ut ur magen snart och det med basta. Jag vet att det är bebisen som bestämmer när den är redo för att ploppa, men medans vi går och väntar på det ska jag underhålla mig med hallonbladste (kanske mer för efterläkning, men skit samma), kanel, nejlikor, promenader, trappspring - you name it. Inget lär få vårt lilla hjärta att komma ut tidigare, men förhoppningsvis kommer dagarna gå lite fortare.

...
  
  


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Visst är det Charlotte från hyllan!



Vi har en liten kille som är född 2006 och en liten i magen som beräknas komma den 7 dec, men som sagt, jag hoppas på november ;-)



Här ska oxå drickas hallonbladste, förra gången börja jag i v 32 och jag hade en lätt, smidig förlossning och återhämtade mig jättefort så jag tror allt att det gjorde nytta!



2010-08-02 @ 08:26:53
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Carolina

jag känner exakt detsamma. hallonbladsthéet tappade dock effekten, men jag kan rekommendera massering av bröstvårtorna, haha! man ser för rolig ut alltså, men försök göra det i femton minuter så ofta du kan under dagen, man får sjukt mycket sammandragningar ( och läckande bröst, en nackdel, haha...). känns ändå som något naturligt man vågar testa. jag försöker prata med lilla Lo också, och säga att nu ska hon komma ut ;) sen brukar jag säga till mig själv att jag är redo att föda också! tankens kraft :)



lycka till med boobisarna, jag tycker det funkar. manvän bara skrattar åt mig ;)



kram!

2010-08-02 @ 11:02:48
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Lina

Här ska putsas fönster, drickas glögg och äta mängder av smörgåstårta... Inte för att glögg och smörgåstårta är några välkända knep. Men enligt mej funkar det sista väldigt effektivt.

Gry knackade på utgången bara några timmar efter jag proppat mej full utav detta. Och hennes kusin efter att hans mamma druckit lite glögg...

Har sparat fönstrena och hela huset behöver desperat en dammsugning.

Du kan komma och hjälpa till med mina fönster om du vill, det är inget jag ser fram emot, men nu har jag spart dem till just detta tillfälle, så nu måste jag verkligen. Ser snart inte ut längre...

Tänkte också att kanske tipsa om veet till benen, då slipper du stå så länge framåtböjd. eller sitta ner och raka kasnke... Ganska skönt att ha det gjort innan, för sen skiter man i allt ett litet tag och är lycklig om man bara kan få duscha en liten snabbis... Fast det blir iofs värre när de blir äldre...

Puss på dej kompis!!!

2010-08-02 @ 17:17:21
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: towis

åh minns det där.. för en månad sen försökte jag med allt - hallonbladste, promenader, trappor, backar, laxermedel, massage, stark mat you name it. Det som fick igång förlossningen 8 dagar över tiden var att lämna stan och åka till landet 2 timmar bort - då gick vattnet :)

2010-08-04 @ 12:49:37
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0