Oouh


... förlåt. Jag hade tänkt slänga in ett inlägg igår på morgonen, men den där orken har man inte alltid, så jag lät det vara. Jag har alltså inte blivit mamma ännu, nej, jag antar att jag får vänta ett gäng dagar till. Nu börjar det faktiskt bli psykiskt jobbigt att inte veta när det är dax (eller ja, det lär jag ju känna, men ni förstår nog vad jag menar).

Fjärde dagen över det beräknade datumet idag och jag känner mig som vanligt (gravid-vanligt alltså). Igår hade jag en hel del molvärk i magen, men det gick över på kvällen och då fick jag istället försöka somna med magknip. Om man bara kunde få någon slags hint, men icke.

Idag ska jag i alla fall till barnmorskan, vilket jag hade hoppats på att jag skulle slippa. Det är tur att jag tycker om henne så mycket, för annars hade jag inte velat gå dit alls.

Jag börjar faktiskt tro att jag är en av dem som får gå till maxdagarna, att jag är en av dem som tillslut blir igångsatta. Jag är ledsen att jag låter så jäkla bitter, jag vet ju att lillan fortfarande har en chans att komma ut av sig själv, men jag kan inte hjälpa hur jag känner. Jag är trött, väldigt trött.

Häpp


Kommentarer
Postat av: Lina

Jonna jag förstår dej! Jag har en vecka kvar och jag är redan jättetrött på detta!! Passar imorgon bra? Dum fråga kanske... Jag tycker det hade passat bra så fort som möjligt faktiskt.

Har inte heller några värkkänningar, men det hade jag inte när jag skulle ha Gry, det kom bara helt plötsligt.

Skönt att höra av dej i alla fall. Oavsett om du blivit mamma eller inte.

Massa värkkramar skickar jag till dej

Nu ska jag gå och tömma en potta...

2010-08-23 @ 08:51:20
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: Carolina

jag trodde du var inne på BB jag! men du, bara för att du gått fyra dagar betyder inte det att det behöver bli tio dagar till... <3



igår hade jag rätt mycket känningar, och väldigt mycket av slemproppen gick. laddade med kanelbullr och ordentlig middag, hade molvärk i både rygg och ljumskar också, men nu är det morgon och jag sitter här :P



känns som om alla "tecken" ( illamående och lös i magen tex, shit, trodde jag var magsjuk igår) ändå inte betyder något, suuuuck!!



känns skönt att resterna av slemmisen kom ut iallafall :)då går det ju framåt iallafall ;)



kramar!

2010-08-23 @ 10:13:46
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: towis

vet exakt hur det känns, gick 8 dagar över och det kändes som en månad extra!

2010-08-23 @ 16:34:13
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Hoppas att det gick bra hos barnmorskan idag. Fick du någon ny tid i veckan? Jag har tid på onsdag, men hoppas att jag inte behöver gå dit ;-)



Lycka till om du hinner före mig!!

2010-08-23 @ 17:43:28
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0