Kul tjej, den där Jonna.


Idag kände jag helt plötsligt att jag måste ha en förändring, egentligen behövde jag väl något som skulle kunna avleda mig från alla dessa förlossningstankar som spinner i huvudet dygnet runt (som för övrigt inte verkar bli något mer än just tankar), så jag ringde frisören och fick mig en klipptid. Min ordinarie klipptjej var dock ej ledig, så jag fick nöja mig med en annan tjej som jobbar där och ja, det gör jag aldrig om.

Jag bad om axellångt hår och det skulle helst vara lite småflikigt i topparna. Grejen var ju den att jag ville ha en snygg, men ändå smidig frilla (att kunna ha tofs var ett måste). Vad fick jag !? Jo, drygt 7 cm kortare än tänkt, alldeles rundat nertill och svårt att få upp i en tofs. Nöjd !? Inte alls, nej nej. Jag vet ju att det växer ut ganska fort, plus att jag kommer känna mig hyfsad nöjd inom ett par månader, men jag gick ju dit för att få något att bli glad över NU.



Aja, ännu en grej att deppa över. Kul tjej, den där Jonna.

Häpp


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, vad sugen jag blev på en klippning nu!! kanske ska ringa och boka imorgon om inget satt igång under natten. Jag tvivlar på det... :-/



Tycker du blev fin i håret! Var klipper du dig?

Ha en skön kväll!

2010-08-26 @ 20:25:21
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker du är fin Jonna. Men jag förstår...

Klippte mej på jobbet nu innan jag gick hem.

Som frisör har man inte längre någon talan, speciellt inte när man klipper sig hos chefen.

Sa att det var så skönt nu när man precis kunde få upp det i tofs och ville bara klippa topparna. Vad hände? Hon klippte av allting så jag absolut inte får upp det i en tofs såklart! Plus att hon klippte av min lugg som jag bestämt mej för att spara ut bara för man blir så varm när man ammar, den blev dessutom alldeles för kort.

Men men, det är inte så noga med mej... Vänjer mej snart...

Förresten!! Ta med dej lypsyl eller cerat eller nåt till förlossningen, blir så torr om läpparna av lustgasen. Kom på det själv igår och stack ner det lite snabbt i nissen.

Puss på dej!!

2010-08-26 @ 20:45:21
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: ellenojag

tyckte iof håret blev skit snyggt, men om man själv hade tänkt ngt helt annat så förstår jag din irritation, att hon bara vågade, vet hon inte att man inte ska jävlas med en gravid kvinna och speciellt inte en gravid kvinna som gått över BF ;) hoppas det sätter igång snart för dig!!



Va gäller lindex tröjan, tror inte heller det är någon hit men huva när de är så där pyttesmå, men som du sa, kanske köpa i en större storlek till våren!!



kram på dig

2010-08-26 @ 20:59:32
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Sigrid

Vad irriterande! Förstår inte varför frisörer är så dåliga på att lyssna till ens önskemål! MEN, jag tycker det ser jättefint ut! Puss

2010-08-26 @ 21:24:39
URL: http://sigridx.webblogg.se/
Postat av: Pyttianna

Jag håller med föregående om att det blev riktigt snyggt men som sagt var det inte det du villr ha så förstår jag att du är irriterad. Det är ju inte roligt när man inte blir nöjd!



Skulle med behöva klippa mig, har sparat länge för jag kan inte bestämma vad jag skall göra!

Är sugen på lugg men jag lovar mig själv att aldrig mer klippa lugg efter att jag gjort det för att det är så mkt jobb med lugg ändå gör jag det igen ;).



Hoppas det händer något snart nu! Skulle bli galen av att gåoch vänta och vänta så länge.



Kram

2010-08-26 @ 23:40:06
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Dijana & Theodore

haha det är något jag har lärt mig efter många misslyckade försök.

Jag kan inte räkna hur många ggr jag har bytt frisör och sen sagt: Jag ska aldrig byta frisör igen och sen har jag gjort samma misstag:P.

Man ska inte byta frisör om man är nöjd!

2010-08-27 @ 13:17:13
URL: http://mybabybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0