Lilla Elsa och stora Elsa


I och med att detta är en gravidrelaterad blogg, så får ju allt som kommer därtill nämnas. Det här är ju vårt första barn, min första graviditet, så allt som händer under denna tiden är för mig väldigt fascinerande. Speciellt när man känner sitt ofödda barn sparka och leva rövare därinne, men också betydligt mindre upplevelser. 

Imorse, när jag stod och torkade mig efter duschen, så började det kännas alldeles blött på mitt ena bröst (nej, det var inte vatten). Jag kollade ner och upptäckte en tunn gulaktig vätska, lite oljig på något sätt. Aha, råmjölk. Det är ju inget att jubla över egentligen, men alla nya gejer man får uppleva under gravidtetet är riktigt spex, tycker jag. Sa jag att jag var lättroad !?

Lillans namn, Elsa, kommer från min mormor - en av de mest underbara människor som finns. Hon fyller 91 i sommar och hennes ålder visas mer och mer. Hon pratar ofta om att hon lika gärna skulle kunna ge upp, bara somna in. När hon fick reda på att både Mia och jag väntar barn fick hon plötsligt ny kraft och hon har nu sagt att hon ska hålla ut till det att hon får hålla om våra barn, uppleva sina första barnbarnsbarn. Jag hoppas så att hon håller sitt löfte.

Igår berättade jag för henne att vi har valt namn till vår lilla dotter och hon blev så lycklig "... då kommer jag alltid finnas med dig - i lilla Elsa". 


Kommentarer
Postat av: Lina

Underbara mormor! Fick en liten tår i ögat nu...

Usch det är jättejobbigt med den där råmjölken. Det slutar liksom aldrig komma, så om du får det som jag hade så kan du vakna av att du ligger på en blöt kall liten pöl mitt i natten. Svinjobbigt!

Men det är ju tur att du ser det från den ljusa sidan iaf... Puss på dej!!

2010-04-22 @ 08:53:12
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Jonna

Ja, hon är så fin min lilla momi (:



Haha, lite roligt nu för det har blivit blött i bh:n nu, vilket antagligen kommer att resultera i att jag inte kommer tycka att det är så spex så länge till ... Puss

2010-04-22 @ 09:00:42
URL: http://djonna.blogg.se/
Postat av: madelene

jaha, nu sitter jag här i en fullsatt datasal i skolan och snyftar. . .vilket resulterar att alla numera tror att jag är en idiot.

MEN ! jag bjudr på det, för ååååh vad fint gorillan. puss på dig !

2010-04-22 @ 12:25:36
Postat av: jenny

så vackert blev ett par tårar här nu:)

2010-04-22 @ 17:45:09
URL: http://peachpenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0